Oefengroep

Op veel plaatsen in Nederland zijn oefengroepen waar mensen met reuma samen oefenen. Veelal is dit oefenen in warm water, en/of sporten onder leiding van ervaren therapeuten. De oefengroepen worden georganiseerd door plaatselijke reuma- of Bechterew patiëntenverenigingen.

Door het wegvallen van de subsidie die ReumaNederland jaarlijks gaf aan de patiëntenverenigingen, zijn er veel verenigingen gestopt met bestaan. In sommige plaatsen zijn de oefengroepen elders ondergebracht, maar er zijn er ook verschillende opgeheven omdat het financieel niet op te brengen was.

Om alle reumapatiënten in Emmen e.o. de mogelijkheid te bieden om te blijven bewegen, is inschrijving mogelijk voor patiënten van alle vormen van reuma.

Bij onze vereniging zijn op dit moment een tweetal gediplomeerde fysiotherapeuten, en een gediplomeerde Cesar therapeut bij ons actief.

Wij oefenen op maandagavond van 19.30 tot 21.00 uur in een verwarmd zwembad  en sportzaal, met een kleine groep van ca. 15 personen twee keer een half uur zeer intensief met hulp van allerlei sport- en spelattributen.

De leden zijn opgesplitst in twee groepen. De ene groep start in het water, terwijl de andere groep start in de sportzaal.

Voor één groep liggen er matjes klaar waarop de oefeningen gedaan kunnen worden. Voor de leden die dit fysiek niet kunnen, is er een andere groep die de oefeningen op een stoel doet.

Het oefenmateriaal wat er gebruikt wordt tijdens de oefenavonden, is eigendom van de Bechterew Patiënten Vereniging Emmen e.o., en wordt door ons regelmatig gecontroleerd, en waar nodig vernieuwd.

Tussen het oefenen door is er gezamenlijk koffie of thee drinken.

We oefenen ongeveer 40 weken per jaar.

Aanmeldformulier

Kom in beweging en oefen mee!

Waar?

In het gebouw van Stichting “De Trans”
Leeuwerikenveld 8-10
7827 DZ Emmen.

Wanneer?

Maandagavond
19.30 – 21.00 uur

Neem contact met ons op via onze contactpagina of meld je direct aan via het aanmeldformulier op deze pagina!

Contributie €11,00 per jaar

Deelname oefengroep €24,10 per maand

Declaratiemogelijkheden

Zie hiervoor de polisvoorwaarden van uw ziektekostenverzekering.

Mocht deelname financieel voor u niet mogelijk zijn, neem dan contact op met de penningmeester.